Wikia

Sjabloon:InfoboxSjabloon:Quote

De HMS Dauntless was het vlaggenschip van Commodore James Norrington, van de Britse Royal Navy .

GeschiedenisEdit

Voor Jack SparrowEdit

Sjabloon:Quote Het eerste bekende gebruik van de Dauntless , was dat het werd gebruikt door Gouverneur Weatherby Swann en zijn dochter, Elizabeth Swann , om van Engeland naar Port Royal te varen, acht jaar vóór de promotie van Norrington tot de rang van Commodore . Op dat moment, jaren geleden, diende hij als Luitenant aan boord ,met Joshamee

[[Joshamee Gibbs|
HMS Intrépide.jpg

Het eerste beeld dat we van de Dauntless krijgen

]]

Gibbs als een lid van zijn bemanning. Het was ook de Dauntless, dat toevallig op het wrak van een koopvaardijschip (de Princess), dat verwoest werd door de Black Pearl, en de bemanning redde de enige overlevende, de jonge Will Turner , die uiteindelijk mee naar Port Royal werd gebracht.

Port RoyalEdit

Het schip ligt voor anker in de baai van de Port Royal (vanwege zijn grootte. Zou het schip in de haven willen aanmeren, gaat dit niet, omdat de kiel de bodem zou raken.), en de HMS Dauntless werd met de jaren bekend als het machtigste schip in het Caribische gebied.
Dauntless Stern.jpg

De boeg van de Dauntless

Later, vlak na de aanval op Port Royal (het schip bleef ongedeerd) besloten Sparrow en Turner om, via een list weliswaar, de Dauntless en later de Interceptor te kapen voor eigen gebruik. Tijdens de aanval op Isla de Muerta lag het schip stil in een baai. Luitenant Gillette, kreeg er het tijdelijke bevel over.

Uiteindelijk, na een aanval van de vervloekte bemanning van de Black Pearl, voer het schip terug naar Port Royal, om daar voor anker te gaan.

Ondergang van de DauntlessEdit

In de 2e film leren we van -een inmiddels aan lagerwal geraakte- James Norrington dat de Dauntless is gezonken in een orkaan, vlak voor de kust van Tripoli (Libië). Norrington had Sparrow bijna te pakken, maar de orkaan gooide roet in het eten en vernielde het schip.

Around Wikia's network

Random Wiki